Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 195320656

Mokomės iš savo ir kitų patirties, praktiškai išbandydami reflektyvaus ugdymo(si) procesą realioje mokyklos aplinkoje ir sistemingai jį aptardami

Alytaus miesto pedagoginėje psichologinėje tarnyboje vyko pirmais ilgalaikės profesinio tobulėjimo programos „Reflektyvaus mokymo(si) principų įgyvendinimas klasėje“ (40 val.) seminaras „Refleksija: kaip ją panaudoti kokybiškam grįžtamajam ryšiui“, kurį vedė Julija Ladygienė, lietuvių kalbos mokytoja, lektorė, švietimo konsultantė, Laisvosios mokyklos modelio kūrimo grupės vadovė (Forvardas).

Šiandieninės mokyklos realybėje refleksijos, kuri padeda ugdytis sąmoningumą, tikrai reikia. Tai atveria unikalią galimybę pedagogams mokytis kartu su mokiniais: suvokiant tiek pačios refleksijos svarbą, tiek jos vaidmenį grįžtamojo ryšio teikime. Būtinas dėmesys refleksijai deklaruojamas kiekviename ugdymą reglamentuojančiame dokumente: bendrosiose ugdymo programose, Geros mokyklos koncepcijoje.

Pamokos laikas prabėga greitai. Ar spėjame stabtelėti ir suprasti, ką mokiniai per šią trumpą 45 minučių pamoką išmoko, suprato? Ar tą spėja padaryti patys mokiniai? Ar kiekvienas geba sau įvardinti: „šią pamoką supratau, kad…“, „šioje pamokoje man pavyko…“, „šioje pamokoje man nesisekė… ir man reikės pagalbos suprantant…“. Prasmingi pokyčiai, svarbūs sprendimai, tobulėjimo kryptys – visa tai įmanoma tik suvokiant, kur esi, tik gebant sąmoningai įvertinti situaciją, rasti tikrąsias (dažnai plika akimi nepastebimas) priežastis, turint kruopščiai rinktus ir sąžiningai apdorotus duomenis.

Julija Ladygienė: „Svarbu, kad ne tik mokiniai ir mokytojai, tačiau ir visa mokyklos bendruomenė išmoktų įsivertinti, įgustų reflektuoti patirtį  – tuomet ji gebės pati kurti pokytį, kurio siekia, pasikliaudama ne vien savo intuicija, bet ir konkrečiais, apčiuopiamais ir pamatuojamais duomenimis. Žinojimas, kas sekasi, o kur dar yra vietos tobulėti, veikia kaip kompasas, keliaujant į ateities nežinomybės rūką“.

Kitas susitikimas – kovo 13 d. Bendrausime su lektore Vaiva Stanioniene, mokymų vadove, turinčia patirties tiek formaliajame, tiek neformaliajame ugdyme, programos „Renkuosi mokyti!“ alumne, „Learning at ease“/“Mokslai laisvai“ komandos, taikančios patirtinį mokymąsi, nare.

Skip to content