Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 195320656

Įtraukiojo ugdymo link

Neuromokslininkė Urtė Neniškytė yra sakiusi: „Labai norėčiau, kad visos terapijos būtų orientuotos būtent į vaiką ir į jo poreikius, o ne į aplinkinių dėl vaiko simptomų raiškos patiriamus sunkumus. Jei atrasime būdų, kaip padėti pačiam vaikui, aplinkiniams lengviau pasidarys savaime“. Diskusijai apie pagalbos būdus ypatingiems vaikams birželio 19 d. Alytaus miesto švietimo įstaigų atstovai rinkosi į pirmąjį mokymų „Įtraukių aplinkų, palankių vaikui, turinčiam autizmo spektro ar kitų raidos sutrikimų, kūrimas“ seminarą, vykusį jaukioje ir svetingoje Alytaus Senamiesčio pradinėje mokykloje.

Šių mokymų idėja dar praėjusių metų rudenį kilo aktyvių tėvų bendruomenės narei Klementinai Gruzdienei ir Alytaus miesto pedagoginės psichologinės tarnybos direktoriaus pavaduotojai, l.e. direktoriaus pareigas  Silvijai Peštenienei. Šiai minčiai nedvejodamas pritarė ir Alytaus miesto savivaldybės tarybos narys Povilas Labukas, padėjęs išspręsti mokymų finansavimą. Tarybos narys, Alytaus miesto savivaldybės administracijos švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja Rimvyda Ališauskienė ir Senamiesčio pradinės mokyklos direktorė Jolita Petkevičienė, kreipdamiesi į mokymų klausytojus, priminė, kad Vyriausybė pritarė Švietimo įstatymo pakeitimams, kurie naikina diskriminuojančias nuostatas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams: jie galės lankyti artimiausią jo gyvenamoje vietoje esančią bendrąją mokyklą, bus priimami visiškai lygiais pagrindais su kitais mokiniais. Tarp pasirengimo įgyvendinti įtraukųjį ugdymą priemoių – pedagogų kvalifikacijos tobulinimas, mokymasis, kaip dirbti su autizmo ir kitų raidos sutrikimų turinčiais vaikais. Tad geranoriškas mokyklos, šeimos, švietimo pagalbos specialistų, medikų, politikų bendradarbiavimas, mokymasis visą gyvenimą, atliekant svarbius, šiandienos ir rytdienos reikalavimus  atliepiančius pokyčius – būtinas.

Dešimties akademinių valandų trukmės seminaro metu alytiškiai pedagogai išklausė pranešimus: „Autizmo spektro sutrikimo specifika, diagnostika, supratimas“, „Įtraukios aplinkos kūrimas ir ABA metodikos taikymas, remiantis užsienio
šalių patirtimis“, „Sensoriniai sunkumai ir neurodinaminės prieigos taikymas jiems
spręsti“. Pranešimus pristačiusios lektorės: doc. Laima Mikulėnaitė, vaikų neurologė-socialinė pediatrė, Vilniaus vaiko raidos centro ankstyvosios reabilitacijos skyriaus vedėja, Eglė Steponėnienė, MRU Socialinių mokslų doktorantė, ABA programų supervizorė, Irina Butkienė, Vilniaus vaiko raidos centro ergoterapeutė, ABA programų koordinatorė VšĮ „Sėkmingi vaikai“, diskutavo su dalyviais ir pasiruošė teorinių – praktinių mokymų tęsiniui.

Rugsėjo mėnesį vyks kiti du programos seminarai: „Probleminio elgesio analizė ir valdymas“,  „Autizmo spektro sutrikimą  turinčių vaikų komunikacijos ir socialinių įgūdžių ugdymas“, kuriuos organizuos Alytaus miesto pedagoginė psichologinė tarnyba. Pedagogai įgis mokymo(si) proceso valdymo, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo, mokinių motyvavimo ir paramos jiems, mokinio pažinimo ir jo pažangos pripažinimo kompetencijų, įgis žinių apie aplinkos pritaikymą autistiškiems vaikams.

Dėkojame už mokymų įgyvendinimą puikiai bendraminčių komandai – Alytaus miesto savivaldybei, tarybos nariui Povilui Labukui, Alytaus miesto pedagoginei psichologinei tarnybai, Alytaus autizmo asociacijai „Lietaus vaikai“, Senamiesčio pradinei mokyklai bei puikioms lektorėms – visos klūtys įveikiamos kartu.

Skip to content